maanantai 2. elokuuta 2010

Elokuu

Niin se vaan hyrähti käyntiin kesän viimonen kuukausi :(. Onneksi lomaa on viellä jäljellä.
Lomani neljästä viikonlopusta, kolme menee rotuyhdistyksen touhuissa, enemmän tai vähemmän. Viime viikonloppuna oli yhdistyksen rotumestaruus koe Tuomarinkartanon vinttariradalla.
Sielläpä sitten koko armainen päivä ja kaikki kolme koiraa mukana. Häkkiä en ottanut mukaan, joten koirat oli narun päässä koko päivän. Ink kuului myös näihin onnettomiin ja se oli tajuttoman hienosti koko ajan!! Ei juuri protestointia, se makoili ja ihmetteli ja toki nukkuikin. Jos siis Inkistä ei tule muuta, niin ainakin ihan pro-odottelija :D Se ei ole koskaan ollut mun parhaita puolia ;)

Tokon jälkeen oli Heelwork to music-kurssi, tanskalais-ammattilaisen johdolla. Olipa hauska ja vaikea laji! Mulle on niin vaikeita nämä liiku -> koira tuonne, liiku-> koira tänne...Liikaa liikkuvia osia :o/. No, seura ei ainakaan ollut huonoa! Pari harjoittelussa saatiin pariksemme Sini Eriksson ja Sonic!! :-O Hyvä oli siis kaveri vierellä ;). Ohessa kuvia.

Kuvat; Sanna Hyytiäinen

sunnuntai 25. heinäkuuta 2010

SM tokot

Perjantaina lähdettiin Inkin ja Stellan kanssa kohti Imatraa, tokon SM kisoihin. Matkaseuraksi saatiin Soili ja Rilla, kiitos seurasta, oli kivaa! :))
Stella oli ilmoitettu rotuyhdistyksen joukkueeseen avoimeen, kun alempien luokkien koiria ei vaan ilmoittautunut. Kokemus se oli tämäkin; kisata vieraalla koiralla vain pari kertaa treenattuani sillä. Stella tiettykin osaa kaiken, mutta jokainen kouluttaa koiransa omalla tavallaan ja se tuo kyllä haastetta, kun vieras astuu ohjaksiin. Saatiin joitain hyviä numeroita, joitain ei niin hyvä ja pari nopeeta nollaa ;).
Parasta reissussa oli kuitenkin nähdä miten mukava ja cool koira Stella on tuollaisissa olosuhteissa. Se ei ottanut stressiä yhtikäs mistään ja keskittyi minuun aina 100% kun piti. Se nautiskeli myös "seurapiireistä" ja käyttäytyi niissäkin täysin moitteettomasti. Ink oli myös mukana meiningeissä ja siitä oli hienoa nähdä kaikenmoisia koiria. Se tapasi sisaruksistaan Wiin ja Pixien ja pari muutakin pentua, joten leikkiä riitti :). Ink oli tosi reipas ja äitinsä tapaan käyttäytyi tosi hienosti.
Taso oli SM kisoissa tänä vuonna tosi kova. Finaaliin vaadittiin 280,5p!!! Aikalailla siitä kehkeyti kuitenkin "jäsentenvälinen" ottelu, onneksi muutama maustekin oli seassa ;o)

Onnea kovasti kaikille menestyneille ja tuloksiinsa tyytyväisille!

tiistai 20. heinäkuuta 2010

Toipumista

Hyvin Inkeri toipuu vammastaan. Pian ei enää edes tiedä sen koskaan ontuneenkaan. On nuo pentuset ihmeellisiä tuossa parantumisessa.
Loma alkoi minulla vihdoin eilen ja samassa suunnilleen loppui myös helteet :o/ .No, loma on loma vaikka keli ois millainen.

Naksun sisään ajoa on Inkerin kanssa aloitettu. Sen tiimoilta täytynee keksiä kaikkea hyödyllistä opetettavaa. Katsekontakti ja odottaminen on toistaiseksi asiat joita ollaan harjoiteltu.
Sisäsiistiksi se oppi viikossa, osaa hienosti pyytää vinkumalla ulos jos ovet on kiinni. Ihan ennätys nopea tapaus tässä suhteessa.
Ensi maanantaina kontrolli kuvaukseen kintun kanssa ja rokotuksiin.

maanantai 12. heinäkuuta 2010

Saikkua :(


Ei nyt näytä onnettomuudet kaihtavan pikku-Inkeriä.
Viime perjantaina Tuubi tikkas Inkiä sillä seurauksella, että oikea etunen meni alta. Sitä sitten Keravalle Kauriiseen kuvaamaan. Hiusmurtuma jalasta löytyi ja sitä nyt parannellaan. Hoito-ohjeena viikko häkkiä ja viikko remmiliikuntaa.
10 viikon ikäisen penikan pitäminen häkissä on aikalailla mission impossible. Särkylääkettä en ole antanut lainkaan ja onnettomuuspäivää lukuunottamatta se ei ole valittanut kipua. Jos se vaan pääsee menemään on vauhti ihan hurjaa, kolmellakin pääsee lujaa ;o). Huoh, en tiijä mitä jalasta mahtaa tulla, mutta köpsähän tuosta tulee jos se on 24/7 häkissä :o/ . Uusinta kuvaus parinviikon kuluttua, sitten se nähdään.

Viikonloppuna Ink oli minun ja Troipan mukana Mikkelissä, helteisissä agikisoissa. Ohjelmassa oli 2 starttia molempina päivinä. Lauantain radat mentiin lujaa ja meni ihan takaa-ajoksi, joten rimoja ripsi tulemaan alas ;o(. Sunnuntai sujui jo siistimmin ja vaikka jotain pientä kuprua olikin, olin tosi tyytyväinen; nyt tuntui ohjaaminen hyvältä ja sitä myöten menokin oli mallikasta :o))
Enemmän pitäis vaan treenailla noita suoraviivasia ykkösen tykityksiä ja opiteltava elämään sen vauhdin kanssa, mikä niissä tulee.
Ink seuraili kisatapahtumia häkistä.

sunnuntai 4. heinäkuuta 2010

Pentueloa.


Kyllä ihmisellä vois olla paljon useammin koiranpentu kasvamassa! Voi sitä iloa, mitä se elämään tuo; hymyilemme ja nauramme niin paljon enemmän tuon pienen piraijan ansiosta.

Ink ei ole treenaillut vielä yhtikäs mitään muuta kuin elämää. Ollaan käyty paljon paikoissa, kaupungissa, maalla, veneellä, autossa ja niin; kolarissakin :( Ei kuitenkaan tapahtunut mitään sen pahempaa, peltiä vain ruttaantui. Vaikka kyseessä olikin peräänajo ei Inkille jäännyt minkäänmoista kammoa asiasta.
Se on kaikenkaikkiaan aivan hurmaava villikko! Rohkea, sopivasti itsenäinen, erittäin ihmisiin sitoutunut penneli. Se leikkii hyvin niin ihmisten kuin koirienkin kanssa. Se on oppinut oman nimensä ja luoksetulo on aina vauhdikas ja täynnä riemua :)).
On se ihana neiti ja olemme kaikki siitä todella onnellisia (kaikki ei kuitenkaan taida tarkoittaa Tuubia ja Troyta..;-) ).

maanantai 28. kesäkuuta 2010

INK on täällä!

Ihana, pitkän odotuksen tulos on täällä! Hän on 8vko vanha Tronic Pepperina alias Ink.
Liki vuosi tässä odottelussa meni, sitä edelsi tietty melkoinen etsiminen. Joskus on mukavaa, että ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan, vaan onni löytyikin ihan likeltä. Pirjon ja meidän maantieteellinen välimatka on alle 20km, joten menneinä kuukausina tätä väliä on tullut ajettua.

Ink on tullut valituksi hienon sukunsa vuoksi. Emä on Pirjon ihana Stella ja isä on Puolaan jenkeistä tuotu upea Rising Sun Dark Raider. Se on peräisin yhdistelmästä jossa on käytetty vanhoja amerikkalaisia työkoira sukuja ja maahan tuotua skotlantilaista Astra linjaa. Ja nämä amerikkalaiset koirat ovat töissä karjatiloilla, joten odotukset luonteen puolesta lienevät sen mukaiset... No, aika näyttää miten käy :)
Ohessa sukutaulu, kuvineen:

Rising Sun DARK RAIDER
HD A ED 0-0
OCD free
CEA/CL/TNS DNA NORMAL
EYES CEA/PRA/CAT/gonioscopy FREE
Image Hosted by ImageShack.us
Indian Oak RAYZOR
HD OFA EXCELLENT
CEA DNA CARRIER
Image Hosted by ImageShack.us
Llh BEAU
ABC 269724
Indian Oak ANNIE
ABC 236744
Rising Sun SPIN
ISDS 283826
HD OFA GOOD
CEA DNA NORMAL
Image Hosted by ImageShack.us
Astra TWEED
ISDS 231276
CEA DNA NORMAL
HD UK 4-4
Image Hosted by ImageShack.us
Rising Sun LUCKY PENNY
CEA DNA NORMAL
HD OFA GOOD
Image Hosted by ImageShack.us
A3 BH TK1 Tronic STELLA POLARIS
HD A/A ED 0-0
CEA/CL/TNS DNA NORMAL
Image Hosted by ImageShack.us
Fin Ob Ch APACHE Van De Vrundenhoeve
ISDS 255731
HD B
Image Hosted by ImageShack.us
Leon's IRISH
ISDS 234071
HD A
Image  Hosted by ImageShack.us
Irish Jess
ISDS
Image  Hosted by ImageShack.us
Fin Sh Ch Int Ch Festivo QUINCINA
HD A/B
Image Hosted by ImageShack.us
Dan Ch Beagold Righteous
HD UK 5-5
Image  Hosted by ImageShack.us
Fin Sh Ch Fin Ob Ch Festivo NICOLE DANA
HD B/B

Mikä tästä neidistä sitten isona tulee?
Jaaha..... ;o)




sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Ou noooou!

Muutamat agilityt taasen takana ja hieman (liikaa) kaikkea muutakin.

Torstaina oli Niinun treenit Ristinummella ja rata oli oikein mukava ja haastava.
Me ei Troipan kans meinattu päästä alkua pidemmälle vaan jysähdettiin hinkkaamaan alun leikkausta, jota en millään meinannut saada onnaamaan.
No, loppurata oli aikamoista epäonnea niin ikään, enkä saannut itseäni ryhdistäytymään vaikka tiedostin oman "vetelyyteni"... Ihan kamalaa, kun ei vaan, niin ei :o( Ja Troippanen painoi duunia ja akka senkun löysäili. Ilmeisesti näinkin voi käydä...Käskyt ei vaan mee aivoista lihaksiin/jäseniin...?

Lauantaina oltiin Troyn kanssa tutustumassa dog-frisbeen saloihin Kirkkonummella Tsekki-open johdolla. T o d e l l a mielenkiintoinen ja vauhdikas laji, jossa Troy oli ihan luonnonlahjakkuus! No, kaikki jotka on nähneet mun heittävän ihan mitä vaan, voivat kuvitella, että minua tämä luonnonlahjakkuus ei juurikaan koskenut ;o). Lätty lensi minne sattui ja miten sattui. Ohjeita oikein heittämiseen saatiin ja heittoharjoittelu kattaakin lajista 80% !
Troy oli aikalailla tasaraha iltapäivän heittotreenien jälkeen, rankkaa hommaa!

Sunnutai-aamuna JAUn kisat Järvenpäässä ja 2 x Kari Jalosen aksarata.
Radat oli yllättävän haastavia verraten siihen mihin oon tottunut; hankalia kulmia ja vientejä. Yhtäkaikki, en pitänyt ratoja meille mitenkään vaikeina. Sellasia niistä kuitekii tuli :o/.
Hyllyt molemmilta radoilta. Toka oli kyllä ihan pyllystä, Troy bongas pujottelun jostain kaukaa ja jätti mut ohjailemaan jotain mielikuvituskoiraa ja meni intopiukeena pujottelemaan!!
Harmitti ihan eniten paljon ja kauhiasti! En saannut otetta radasta, itsestäni, en koirasta. Ihme mahalasku, kun pitkään on mennyt niin hyvin. Nyt tars jotenkii saada ajatukset paremmiksi ja itseluottamus takaisin huomisiin iltakisoihin.
Sen jälkeen taidetaan ottaa isompi projekti epiksiä ja frisbeen heittotreenejä perheen kanssa ;0).

Täsmälliset pennut!

 Merri x Erica pennut syntyivät täsmällissti ensimäisenä laskettuna päivänä eli 22.12. ja ovat nyt reippaita viikon ikäisiä pötkylöitä. Sald...